fredag 13 mars 2015

Sol och blåst

Hejsan

Då man som vanligt är fiskesugen så tänkte jag ta mig ett pass idag och dingla lite mört under flötet.
Tintin skulle följt med men då han hade lite annat på dan och jag inte kunde komma loss så jättetidigt sket sig det  tyvärr. Så kom jag iallafall iväg tillslut. Men platsen jag tänkte ta visade sig inte från sin bästa sida då vinden låg på lite från fel håll. Och rätt över sjön där det var bättre vindläge gick det inte heller då det var is där.
Lite krusningar på ytan
Jaja men nu var jag ju på plats så ut med prylarna iallafall. Ett spö för bottenmete och ett med flötmete blev det. Trots vinden var det skönt i solen så fram med mackor och kaffe och vänta på napp. Men timmarna gick och det hände tyvär inte mycket.Så jag böt plats den sista stunden. Men det hjälpte inte. Bortsett några små pill på bottenmetet förblev det dött. Men men sånt är ju fisket   kan inte lyckas jämt. Vart trots allt skönt att komma ut.
Blev bottenresultat idag

Njuter iallafall av gött väder
Men det ska nog inte dröja för länge tills nästa pass och då jäklar  hehe.

Så tills nästa gång  sköt om er därute och skitfiske på er

Inga kommentarer: