söndag 19 april 2015

Finns det liv finns det hopp

Hejsan hoppsan igen

Har kommit till insikt att fiske kan vara väldigt frustrerande.Har blivigt väldigt många bompass nu.Och trots olika ställen och metoder vill det sig inte riktigt.I torsdags åkte jag och Tintin till sjön som ska ha stooor sutare och även fina rudor.Hade under dagen införskaffat lite prylar som behövdes då vi skulle prova med bottenmete och boltteknik.
Lite gott och blandat
Vi kom på plats och snart var bilen urplockad med allt som kan behövas.Medans vi höll på att rigga upp kom det förbi 2 st och hälsade på oss och vi pratade en del fiske då de oxå gillade fiske. Fast de trodde nog vi var lite tokiga då vi redan skulle försöka på sutare. Dessutom i en sjö som är känd för att vara svårfiskad.
Snart lämnade de oss och vi kunde ganska snart få ut prylarna i plurret.
Så här vill man se larmen blinkandes och pipande
Så nu var det bara att vänta och vänta gjorde vi.Men det var en fin och skön kväll dock lite sval.
Men med rätt kläder på sig så är det inga problem
Lugn och vacker kväll
I väntans tider
Timmarna gick inget hände men så plötsligt gick larmet   på bådas larm dessutom.Då blev det fart på oss men tyvär så var det dött då vi kom till spöna.Troligen hade ena spöet fått ett bra hugg som i sin tur löste det andra larmet.Men det var den enda aktivitet som blev denna kväll bortsett några lekande gäddor i vassen.
Men helt illa var det inte då vi iallafall äntligen fått napp i denna sjö.Så på ett igen en annan gång.

Så idag blev det fiske igen. Denna gång hos Anders och gädda stod på schemat.Redan klockan 6 på morgonen var jag på plats.Då det brukar börja blåsa senare under dagen.Och är det nordan är det svårfiskat med flöte hos honom.
Strålande vacker morgon

 Anders var nästan klar när jag kom och snart var våra flöten på vift i sjön.Det var vädigt mycket aktivitet i sjön med vak och fisk som hoppade så det kändes lovande.Och då min fisktorka hållt i sig ett tag nu så ville jag så få en.Och se på tusan efter inte allt för lång tid dök mitt flöte.Gav den tid och satte mothugg. Och jippi fisk på kroken  äntligen. Som jag väntat.Så efter en ganska lugn och varlig drill kunde så Anders håva upp en lite tjock madame. Den vägde in på 4,54 kg  inte pb men sjöpb iallafall.Och gissa om jag var glad.
Ack så efterlängtad
Tyvär började vinden tillta efter denna fisk. Jag hade ett napp till men som jag bommade.Anders bjöd på kaffe och macka som smakade ljuvligt vid sjökanten.Men som vi trodde efter några timmar så fick vi se oss besegrade då vinden ställde till det.Så det var bara att packa ihop.
Hoppas nu att denna fisk bröt min fisktorka och att fler kommer snart igen.

Tack och hej för denna gång.  Skitfiske önskas er alla

Inga kommentarer: