torsdag 30 april 2015

Kul att lyckas

Hej hopp

På onsdagskvällen fick jag ett litet ryck och tog feederspö och övrigt och begav mig till Rocksjön.
Tänkte ta mig ett litet pass för att se om nått var på hugget.Vädret var bra med bara lite vind.
Det tog inte lång tid innan jag började märka att det fanns fisk där men de ville först inte riktigt nappa.
Efter ett tag kom så nappen men då de inte ville fastna så började jag pröva lite och till slut satte jag på ett fakecorn av mindre modell. Och det gav resultat gaska omgående. Perfekt mothugg och fisk på.Frågan var ju nu vad det var.Snart såg jag den i pannlampans sken och då blev jag glad. En sarv hade klivigt på och jag såg direkt att detta var nytt pb. Och efter snabbt foto så dags för vägning.  Jippi 1130gram och 39cm lång.
En vacker guldklimp
Glad som en lärka satt jag kvar en stund till men ingen mer ville fastna trots mycket pill.Det enda som hände var att en and hade lyckats parkera precis där jag kastade ut. Den fick sig en känga av feederkorgen. Jaja alltid nått extra som händer . Blir nog ganska snart ett nytt pass där och hoppas då på nytt pb igen.

Tack och hej för nu  Och skitfiske på er