tisdag 26 maj 2015

Gryningsräd och nattpass

Hej på er alla

Det har blivigt ett par pass på sista tiden både natt och gryningsfiske.För nån dag sen eller rättare sagt natt var det en omöjlighet att somna. Så jag åkte till knektadammen runt 3 snåret. Var helt ok med aktivitet och en hel del pill och napp.Men det blev bara en sarv som fastnade på kroken.
830 gram guldglans
Så blev det då dags för årspremiär för flötmete efter rudan i gölen.Jag och Tintin åkte dit häromkvällen för att pröva lyckan.Var en riktigt fin kväll.
Vacker solnedgång
Bara nån minut efter vi fått i prylarna i vattnet stack Tintins flöte och efter en kortare drill så låg där en vacker ruda på strax över kilot i håven
Tintins första för iår
Detta verkade lovande men tji fick vi.Tiden gick med endast lite pill och nått missat napp.Det vakade en hel del men inte då att nån fisk ville upp. Men så dök Tintins flöte igen och en ilsken sutare satt krokad.Trots sin ringa storlek på kanske strax under 2kilo så ville hon ej upp. Men hon fick se sig besegrad denna gång
Även denna årets första
Själv fick jag gå lottlös denna gång men men det går fler tåg.Så igårkväll åkte jag till dammen igen.
Väl där satt redan Tintin och fiskade så jag tog position lite jämte honom.Men en hel del vak till trots var det segt även denna gång.Tintin körde med flöte och jag försökte med feeder. Hade en hel del napp och pill men de ville helt enkel inte krokas.Tintin lyckades lura upp en liten sutare. Ingen bjässe men alltid kul att få fisk och slippa bompass.Men även detta pass gick jag tomhänt hem. Men så är ju fisket ibland vill det sig bara inte.
Liten knekta sutare
Men skam den som ger sig snart så sitter det nått på kroken igen.


Tack och hej för denna gång     Skitfiske önskas er alla

Inga kommentarer: