måndag 22 juni 2015

Frustration men knottfritt

Hejsan

Ja var ett lite tag sen man skrev något nu. Men pga jobb och varit lite på resande fot har det inte blivigt så mycket fiske tyvär. Men veckan innan midsommarveckan och nu i söndags blev det lite fiske. Bägge gångerna gick turen till knektadammen. Och med mig var min gode fiskekamrat Tintin. På dessa pass har jag fått chansen att prova 2 för mig nyheter.Första är Thermacell denna apparat ska hålla mygg och knott borta. Och jag må säga att den funkar bra Bortsett nått enstaka knott som inte fattade vinken,
Underbar liten pryl
Andra nyheten för mig var att prova värpfoder som mäsk. Och jodå verkade funka helt ok fisk kom in på mäskplatsen. Så detta kommer jag ge mer försök. Finns att köpa på granngården för en inte allt för stor peng.
runt 200kr för denna säck
Blandade även i lite hampafrö som extra boost. På båda dessa pass har fisken varit aktiv. Men de har varit väldigt pilliga. För min del hade jag mängder med pill och napp men inte att fisken ville fastna.
På väg att lägga ut
Flötet på plats
På första turen fick Tintin några riktiga napp men alla gånger klev fisken av efter bara en kort drill.Den första som klev på för honom var han helt säker på att det var en karp. Så det var nog tur att den klev av hade varit lite småjobbig drill annars bland näckrosor och vass.Detta pass visade sig bli väldigt frustrerande.
Timme ut och timme in hade jag pill och små napp. Men så till slut satt så en fisk. Men den drog rätt in bland näckrosor för att sen kliva av. Men efter en stund till så fick jag så fast en fisk till. Och gissa om den var ilsk.Den for en hit och en dit men så till slut håvades in. En vacker sutare på kanske 1,5kg.
Vacker efterlängtad fisk
Pass nummer 2 var en nästan exakt kopia förutom att ingen fisk synade håven denna gång.Och då man skulle jobba dagen efter kunde vi inte sitta så länge som vi ville. Hoppas på nytt pass så snart som möjligt.Men man vet aldrig när tid ges.


Tack för nu Och skitfiske önskas er alla

Inga kommentarer: