söndag 7 juni 2015

Trevligt återseende

Hejsan igen

Då man ej kan lita på vädret och att det ska jobbas natt till veckan igen så gäller det passa på när man kan. Så sagt och gjort sent igårkväll begav jag mig till knektadammen för lite mete. Har tyvär glömt att fylla på lagret av mäsk så det fick bli losefeeda med majs med tillsatt jordgubbsdoft. Ganska snart såg jag tecken på liv med både vak och att flötet gungade.Och rätt snart kom så första nappet. Det kändes som en fin fisk som hann dra ut några meter lina på första rusningen. Men tyvär klev den sen av.Surt men bara gilla läget och på ett igen. Nu tog det en stund innan nästa napp kom men är ju så efter en drill. Denna gång satt den dock kvar och upp kom en sutare på strax över 1,5kg
Storlek till trots bjöds det på en bra drill
Nu blev det lugnt igen på min plats men runt om så såg jag fisk som vakade eller strök i ytan.Detta kan vara frustrerande. Så nära men ändå så långt borta. Tiden går fort vid sjön och plötsligt hade det börjat ljusna. Är verkligen magiskt att se dagen ljus komma åter. Även dammen började bli mer aktiv nu med fler fisk som rullade i ytan.
Härlig tid gryningen
Så började mitt flöte vicka och gunga igen för att strax gå under igen.Fisk krokad och drillen började.Denna drill blev spännande då fisken bjöd på bra kamp. Men så blev det plötsligt tyngre. Men inte så konstigt då jag väl lyckats få in fisken i håven såg jag att en annan lina fastnat i min. lyckades få loss allt trassel och lina med tillhörande drag kom iland.Skönt med en lina mindre i vattnet.Så dags att kolla fisken i håven. En fin sutare låg däri och se på tusan. Det var min pb sutare som kom upp för mindre än ett dygn sedan.Ett bra exempel på att c&r funkar. Tog på samma agn och nästan exakt samma plats.
Hej igen
Men allt roligt har ju ett slut så nöjd men trött och lite frusen bar det så hem till varma goa sängen.

Tack och hej  och tills nästa gång  Skitfiske på er

Inga kommentarer: