torsdag 20 augusti 2015

Lite mört och några borrar

Hej

Så har man då fiskat igen. I gårkväll fick jag lust att se om mörten börjat bli lite aktiva så det blev ett litet kvällspass efter dom. Kom fram strax innan mörkret alltid skönt att kunna rigga upp allt i lite ljus.
Stilla sjö och vacker solnedgång
Ganska snart hade jag de första pillen och upp kom en mört dock liten.Men på ett igen och nog tusan var mörten vaken iallafall. Hade helt ok med pill och napp men svårkrokade som de är ibland här.Men efter några timmar hade iallafall några kommigt upp. Och ett par av dom passerade oxå 500gram. Den största vägde in på 640gram som får gälla som pb då jag inte kommer ihåg om jag fått större innan.
640 gram och pigg som en mört
Men då jag åkte ifrån kaffet denna gång blev jag ej så långrandig. Men trots att bjässen ej kom så var jag hyfsat nöjd för alltid kul med pb.
Så idag så var det abborre som skulle fiskas med min vän och fiskepolare Tintin.Vädret var kanon och med nytt kastnät borde inte betesfisken bli några problem med.Men kasta kastnät kräver övning märkte jag men vi fick iallafall upp betesfisk så det räckte. Metoden för oss båda blev bottenmetad mört som kan vara en effektiv metod.
Solgass och abborremete  life is good
Tintin var först med att få fisk en liten rackare men han hade valt rätt plats. Storleken började krypa uppåt och snart hade han fått den som skulle bli störst för dagen en vacker borre på 610gram.
Randig krigare
Först verkade som Tintin skulle ta all fisk men så tillslut lyckades jag kroka en dock ingen bjässe men kul att drilla på ett feederspö. Och då det var min första borre på länge blev jag glad

460gram glad borre som får simma hem
Efter detta verkade det dock dö ut.Det blev några småpill till och Tintin fick upp en liten liten gädda.Men inga mer borrar ville komma och hälsa på.Men nöjda och glada så packade vi ihop och åkte hemåt.
Men om vädret håller i sig dröjer det nog inte länge tills nästa pass inriktat på borre.


Tack och hej  Och tills nästa gång  Skitfiske

Inga kommentarer: