söndag 27 september 2015

Test av en ny pöl

Hejsan

Då vädret var på topp idag steg fiskesuget rejält. Så först blev det att kolla om han jag fixar mört av var hemma och ja det var han. Åkte och införskaffade några och fick då tipset om ett ställe som tydligen har hyfsat gott om gädda och även helt ok storlek då flera 5+ tagits där och även några runt 9. Är ett ganska litet vatten med litet fisketryck. Ett plus är att det är ganska nära för mig dit.
Så in i vassen trevligt
Pölen är ganska grund och nu är vattenståndet väldigt lågt. Men fördelen var att det gick sätta sig mitt inne i vassen och fiska i en vik med mycket växtlighet runt om. Att gädda finns där råder inga tvivel om då jag under passet såg många vak från jagade gädda och några tydde på bättre fisk.
Nötte på men var lugnt en bra stund. Var bara några svanar som hade njuit i solen som flög iväg och som sagt vaken med.
sångsvanar på flykt
Som sagt är väldigt grunt här så mörten tittade då och då upp i ytan som jag hade på kroken.
Så plötsligt blev det ett fasligt liv på mörten och precis då den kom upp i ytan kom så en gädda och skulle ta den. Missade första gången men gjorde snabbt ett nytt försök och nu så tog den mörten. Ett väldans trevligt napp och spännande. En kort drill senare så var den landad. Tyvärr en snipa men väldigt pigg och i bra kondis.
Liten men pigg
Märks nu att hösten är här då tempen snabbt föll och då jag glömde extra tröja fick jag ge upp då jag började frysa. Men detta vatten verkar intressant så kommer försöka fler gånger där.



Tack och hej    Skitfiske önskas

Inga kommentarer: