söndag 11 oktober 2015

Nya pölen levererar

Hej

Så har man då gett nya pölen nya chanser. Men då jag innan bara fått snipor så bestämde jag mig för att gå upp i storlek på mörten. Så idag var man där igen nu med betydligt större mört. Började först med vanligt flötmete med den enda av mörtarna som var vid liv. Men efter en timme utan tecken på liv så vevade jag in. Tog nu en död mört och ändrade djupet så den hamnade på botten.
Spegelblankt och lugnt
Inte långt tid efter jag kastat ut på nytt såg jag små ryck i flötet för att sen börja vandra iväg över ytan. Avvaktade något gkorde mothugg och yes fisk på. Kände direkt att detta var av bättre sort.
Blev lite svettigt först då den rusade med full fart mot växtligheten som finns ute i pölen. Lyckades dock parera upp och efter några rus och hopp kunde hon till slut glida i håven.
Dock satt ena kroken djupt så tafsen fick klippas denna gång. Men efter vägning och mätning simmade hon piggt tillbaka.
106cm pigg höstgädda
8,72kg  

Nöjd packade jag strax därefter ihop för denna gång. Men pölen håller fin gädda så kommer helt klart lägga fler pass här. Och vem vet kanske går ännu större monster här.



Tack och hej för denna gång.    Skitfiske önskar jag er alla

Inga kommentarer: