torsdag 8 oktober 2015

Underskatta ej mörkerfiske

Hejsan hoppsan

Jakten på gäddan går vidare både i mitt nya vatten samt i Landsjön hos Anders.
Har sen senast fiskat i den nya pölen som verkar ha goda möjligheter men har tyvär endast fått snipor där ännu.Men av en del vak att dömma går det större bitar där. Pölen är oxå kul att fiska i då den är så grund så man ser gäddans svallvågor redan innan nappet och sen blir det väldigt explosiva napp med.
En av de små som får simma hem.
Men Landsjön är en annan femma. Var ute hos Anders igår för lite eftermiddags/kvällsfiske.
Trots en sur vind gick det att fiska då flötet lyckades hålla sig från att driva åt fel håll. Den första stunden var det väldigt lugnt. Men så inte långt efter att mörkret fallit försvann så Anders flöte. Det roliga är att den nappade på ungefär samma ställe som min stora dam nappade bara härom veckan.
Och så efter en drill av en pigg höstfisk kom hon upp. 6kg fördelat på 95cm. Då klockan började rulla iväg kastade han ej ut mer. Så jag ändrade djupet på riggen och la då ut på istort sett samma ställe.
Och se på tusan bara nån minut senare försvann så mitt flöte.I andra änden en lite tjurig gynnare som gjorde några rusningar men snart låg oxå denna i håven. En pigg och vacker höstgädda på 6,1kg 101 cm. Min andra meterfisk någonsin.
6kg insjökrokodil
101cm skönhet

Så på ungefär samma djup och plats har det nu kommit upp några fina fiskar efter mörkrets intåg.
Att vi provat fiska på denna tid har visat sig lyckosamt hoppas bara det håller i sig.




Tack och hej för nu.    Skitfiske på er därute i höstmörkret snart är isen här

Inga kommentarer: