söndag 6 mars 2016

Ännu finns det bra is

Hej hopp
Skönt att ha på isen
Jaha så var då ännu en helg till enda och även denna helg har gått i ismetets tecken.
Lördagen spenderades med Darko på Barnarpasjön. Isen var kanon med en tjocklek på ca 25cm.
Önskar bara fisket hade hållt samma klass. Det bjöds endast på 2 fiskar upp och dessa var för små för att hamna på bild. Några fäll till blev det men de antingen spottade eller snodde mörten.
Så idag söndag blev det annat vatten Landsjön. Darko var redan på plats när jag dök upp så även ett annat sällskap. Hade knappt fått ut mina spön innan Darko fick första fället och efter en odramatisk drill landades dagens första fisk på 4-5kg . Bra början och gäddan hade vänligheten att lämna mörten så den fick agera bete igen. Knappt 10 min senare kom så nästa fäll i samma hål. Denna gång en bättre fisk som bjöd lite bättre motstånd. Nu kunde Darko landa ett nytt ispb 6,12kg om jag inte missminner mig.Grattis Darko pb är alltid pb. Men efter detta blev det lite segare och även vädret blev lite sämre. Snö och kylig nordanvind då är det skönt med brasa och nått att grilla.
Men dagen bjöd på några fiskar till och det slutade med totalt 5 för Darko och 2 för mig.
Inte så många kanske men helt ok snittvikt då de låg runt 5 kg förutom hans pb.
Vi fick finbesök med av Fondan som tittade förbi och sa hej. Här följer nu några bilder.







Syns tyvärr lite dåligt men alla var i fin kondition och runda om buken.Och som synes de får simma hem igen för att förhoppningsvis växa till sig. Fick även göra dagen goda gärning. Det kom en pappa med sin son och hans kompis. Men de saknade tyvärr vippa till 2 av sina spön men då jag hade 2 extra fick de låna dom bara synd jag inte kunde göra så de fick nån fisk.
Nu är frågan om det kan bli fler pass på is eller inte här nere i söder. Vi får se men visst man börjar längta till vårfisket i öppet vatten med.

Tak och hej och skitfiske önskas er alla

Inga kommentarer: