måndag 6 juni 2016

Frustrerande Rudamete

Hej hopp

Så har man då varit och fiskat igen. Fredagen hade ju bjudit på riktigt kanonväder så framåt kvällningen tänkte jag se om rudan nu ville nappa. Denna luriga och allt för ofta väldigt petiga fisk.
Men är just det som gör den så rolig att fiska efter. Så på kvällen åkte jag till dammen och snart var allt riggat och klart. Kvällen var perfekt varmt vindstilla och mycket aktivitet på ytan. Men även mygg och knott hade visst vaknat till liv ordentligt. Tur då att Thermacellen var påfylld. Denna mackapär håller dessa blodsugare på avstånd så man kan fokusera på fisket.Har ni ingen så köp värt vart enda krona. Ganska snart hade jag fisk inne på platsen då jag såg flötet röra sig lite och snart kom så bubblorna som avslöjar fisk som grötar på botten. Men trots all aktivitet och mängder med pill så lät nappen vänta på sig. Är just detta som kan vara frustrerande då rudan men även sutaren kan ta allt utom just det man har på kroken. Och detta pass blev just så. Såg även ruda i ytan nästan som de retas   haha se på mig tror du jag är dum. Men till slut kom så ett napp jag kunde göra mothugg på och första fisken satt. En liten men fin sutare hälsade på. Och efter en liten stund till dök så flötet igen och ja en fisk på. Denna gång en braxen  inte direkt min favofisk. Iallafall inte i dessa vatten då de ej blir så stora.
Grym fighter dessa sutare


Det var nu frustrationen kom mängder med pill och napp men inget vill fastna  hur jag än gjorde.
Men skam den som ger sig och efter en stund var ännu en sutare landad.
Liten men naggande god
Nu lugnade det ner sig lite men jag tänkte ge det en stund till och det var det värt.
Framåt gryningen började man se tecken på liv igen och flötet dök igen. Ännu ingen ruda men en sutare och denna gång av bättre storlek. Hon bjöd upp till en dans som hette duga och for runt i halva dammen i sina försök att hitta nått att gå fast i.Hon lyckades nästan när hon simmade in bland några näckrosor men till slut lyckades jag få henne i håven.Inte jättelång men tjock var hon. Så väga och mäta fick det bli. Och se på tusan blev det inte ett nytt Pb 53cm och 2,66kg. Lyckades få upp en braxen till efter denna fina sutare innan jag gav upp. Så trots man blev överlistad av rudan ännu en gång har jag inget att klaga på och rudan finns där så bara på det igen.
Grymma fighters när de kommer över 2,5kg

Tack och hej för denna gång Och skitfiske på er

Inga kommentarer: